Priznanje britanskog magazina Time Out koje je Jajce uvrstilo među najljepša turistička mjesta u Evropi je potvrda da se Jajce s pravom ubraja u destinacije sa velikim turističkim potencijalom, s neskrivenim zadovoljstvo ističu u Agenciji za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca za portal BHPutovanja.ba.
Napominju kako izuzetna kulturno-povijesna baština koja se nalazi na privremenoj UNESCO listi, a broji 30 nacionalnih spomenika Bosne i Hercegovine, priroda sa velikim stupnjem biodiverziteta stvara preduvjete za brojne turističke sadržaje te za razvoj održivih oblika turizma.
-Već nekoliko godina bilježimo povećan broj dolazaka turista. Jajce bilježi povećanje broja posjetitelja za prosječno 24% što je iznad prosjeka Bosne i Hercegovine koja na 10 godišnjem periodu bilježi porast od 18%. Trend porasta broja posjetitelja je rezultat s jedne strane nacionalnih turističkih trendova, s druge strane provođenjem brojnih aktivnosti koje imaju za cilj unificiranje turističke ponude, pozicioniranje Jajca kao izuzetne turističke destinacije za ljubitelje kulturne i prirodne baštine, te pružanju servisnih usluga privatnom sektoru s ciljem kreiranja turističkih proizvoda i usluga – kaže za BH Putovanja Anto Brtan, direktor Agencije.
Prema njegovim riječima, posljednjih nekoliko godina posebno se ističe veliki broj kulturno i sportsko turističkih manifestacija objedinjenih pod brand “DOŽIVI LJETO U JAJCU“ koje od svibnja/maja do rujna/septembra gotovo svaki vikend nude posjetiteljima poseban doživljaj i nezaboravna iskustva kao što su: Međunarodni skokovi sa Vodopada, Kraljevski festival, Jajce Sommer fest, Dani srednjovjekovlja, Desant, Kazališne igre BiH, Projekcije SFFa u Jajcu i dr.
-Već neko vrijeme intenzivno radimo na unaprijeđeniju turističke infrastrukture i poboljšanju kapaciteta nosivosti pojedinih lokaliteta. Naredni period će obilježiti novine u formalnom i pravnom modelu zaštite najvećih prirodnih jezera u Bosni i Hercegovini te njihovo značajnije uključivanje u turističku ponudu poštujući principe održivosti, značajniji poticaj privatnom sektoru s ciljem razvoja lokalnih proizvoda i usluga komplementarnih identitetu Jajca kao posebno vrijednog područja u našoj zemlji i daleko šire – otkriva Brtan.
U Agenciji su uvjereni da Jajce kao muzej na otvorenom razvojem posebnih događaja i programa posjetiteljima može ponuditi poseban doživljaj.
-Unatoč smanjenom broju dana sa zimskim pokrivačem i otežanim uvjetima rada našeg skijališta na Ranči vjerujemo da je Jajce na sebi svojstven način posebno u zimskom periodu. Projekt koji ima za cilj razvoj turizma u Jajcu u vansezonskom periodu je “Advent u kraljevskom gradu“ koji okuplja veliki broj udruženja koji blagdanskim sajmom, koncertima, izložbama i drugim aktivnostima kreiraju poseban ambijent i doživljaj. Sigurni smo da će ovaj projekt izrasti u jedan od prepoznatljivih događaja ovog tipa u našoj zemlji i postati glavni motiv dolaska posjetitelja u Jajce zimi – kaže Brtan.
Podjećamo da je prije nekoliko dana Jajce izabrano za drugu najbolju lokaciju u u Evropi u 2024. po izboru travel blogera koje je objavio britanski magazin Time Out.
(www.bhputovanja.ba)